Na vedľajšej severojužnej trase: I/72 Hnúšťa – Rimavská Baňa

<Zadajte anotáciu>

Rekonštrukcia cesty I/72 v úseku Hnúšťa – Rimavská Baňa v dĺžke 6,5 kilometra je mimoriadne dôležitá pre našu Divíziu Východ. Zo širšieho pohľadu patrí oprava spojnice  Gemera a Nízkych Tatier k investíciám do menej rozvinutých regiónov.

Zákazky pre Slovenskú správu ciest nerátame k jednoduchým. V poslednom čase nám ich často skomplikovali nečakané situácie, niektoré aj mimo našej kontroly. Preto všetci veria, že nám práve táto stavba prinesie pozitívny hospodársky výsledok. „Do konca roka by sme chceli prestavať minimálne 5,6 milióna eur, teda približne 80 percent diela,“ hovorí stavbyvedúci  Viliam Vilček. Termínom odovzdania zákazky objednávateľovi je apríl 2024.

Do akej miery je dodržanie časového harmonogramu v našich rukách? Dôležitá je koordinácia prác, ľudí a dopravy, kvalitné plánovanie. Podľa stavbyvedúce-ho je dobré mať predstavu o priebehu prác približne týždeň vopred. Takto sa vieme pripraviť aj na náhle zmeny. „Nie je to taký frekventovaný úsek ako pri Bátke, ale chodí tu veľa nákladných áut, ktoré vozia najmä drevo. Stavbu máme rozdelenú na štyri časti, medzi nimi sú tri miesta, kde dopravu riadi semafor. Dokopy opravujeme až 19 priepustov a jeden most, kde bolo nutné doplniť projekt, keďže nosníky boli v dezolátnom stave. Tam sa teda navýši cena diela prostredníctvom dodatku k zmluve.“

Už letné mesiace mohli do veľkej miery položiť základ pre dobrý pokrok stavby. Ku koncu júla bola položená ložná vrstva na dĺžke 1,7 kilometra, čo je asi štvrtina úseku. „Dlhé letné dni sme začínali o pol siedmej ráno a asfaltová čaty boli v permanencii až do ôsmej-pol deviatej večer,“ komentuje Viliam.

Zaujímavosťou je, že neďaleký lom vo vlastníctve KSR Mineral už bol zatvorený, no my sme si ho prenajali a vozíme odtiaľ kameň na stavbu, keďže vzdialenosť je iba okolo 5 až 10 kilometrov. „Cena za ťažbu a dovoz je teda veľmi prijateľná,“ dodáva stavbyvedúci. Na drvenie kameňa na potrebné frakcie sme využili mobilný drvič, čo je ďalší moderný prvok tejto stavby.

Okres Rimavská Sobota i susedná Revúca patria k oblastiam s najvyššou nezamestnanosťou na Slovensku. Preto je tu prakticky nemožné nájsť kvalitných subdodávateľov. Napríklad na obrubníky preto prichádza overený dodávateľ z východného Slovenska.

Trasu Rimavská Sobota – Brezno, ktorá patrí k menej frekventovaným severojužným ťahom naprieč Slovenskom, naša práca výrazne skvalitní. Pribudnú aj takmer dva kilometre zvodidiel a iné bezpečnostné prvky.

A hlavne – očakávame posilnenie dobrého mena spoločnosti u jedného z kľúčových zadávateľov zákaziek, Slovenskej správy ciest.

Zásady ochrany osobných údajov

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...