Tomáš Žiaček - zrastený s Colasom


Keď sa Tomáš Žiaček obzrie na svojich desať rokov v Colase, ani sa mu nechce veriť, že ubehli tak rýchlo. No prehľad projektov, ktoré má za sebou, mu dáva za pravdu. Rôzne stavby ho zocelili po odbornej aj ľudskej stránke a aktuálne vedie stredisko Trnava možno v najlepších časoch, aké kedy zažilo.

Tomáš, ktoré skúsenosti vás formovali na začiatku vašej stavbárskej dráhy?

Do CESTY NITRA, a.s. som prišiel v roku 2013 ako čerstvý inžinier. Prvé skúsenosti som zbieral pri oprave Národnej ulice v Žiline a pri veľkoplošných opravách pre Slovenskú správu ciest v okolí tohto krajského mesta. Živo si spomínam na dokončovacie práce diaľničného úseku Jánovce - Jablonov na Spiši pre Inžinierske stavby. A neskôr som bol pritom, keď sa v rokoch 2014 - 2015 v okolí Trenčína modernizovala hlavná železničná trať z Bratislavy do Žiliny.

Postupne ste dostávali čoraz väčšiu zodpovednosť, dokonca ako člen trenčianskeho tímu ste ako stavbyvedúci manažovali zákazku pri Bratislave, kde vznikala obytná zóna v Čunove. Vtedy sa v našom časopise objavilo vaše meno prvý krát. Začala sa takto spolupráca s "Trnavčanmi"?

Áno. Bol som členom strediska Trenčín v čase, keď sa divíznym riaditeľom stal pre cesty na západe Ľubomír Rác (môj predchodca). Spolu s Martinom Papalom (GR) mi ponúkli možnosť nastúpiť ako vedúci strediska do Trnavy. Bola to veľká zodpovednosť nadviazať na jeho prácu, pretože Trnava bola už v tom čase lídrom medzi strediskami slovenského Colasu. Moji nadriadení sú pre mňa stále príkladom, ako žiť so svojou firmou. Za seba môžem povedať, že si neviem predstaviť odísť inam. Som so značkou Colas a tým, čo predstavuje, skutočne zrastený.

V Trnave stále trvá jedno z najúspešnejších období histórie Colasu na Slovensku. Kto všetko má na tom zásluhu?

V roku 2022 sme zaznamenali v stredisku rekordný objem zákaziek od vzniku jednotnej spoločnosti COLAS Slovakia, prioblížili sme sa 20 mil.€. Počet súťaží, do ktorých sme sa prihlásili, ako aj úspešných ponúk, bol skutočne výnimočný. Obrovskú zásluhu na tom má oddelenie prípravyna trnavskom stredisku, stavbyvedúci amajstri v mojom tíme, bez ktorých by to nešlo. A v tomto roku sa chceme k týmto číslam priblížiť. Uvidíme, či sa nám to podarí.

Môžete byť konkrétnejší?

V Trnave sme nedávno dokončili viacero mestských zákaziek hlavne v réžii Michala Pavlíka (predstavili sme ich v minulom vydaní časopisu)

Zároveň však posilňujeme našu prítomnosť v Bratislave. Sme napríklad hrdí, že pokračujeme v práci pre klienta Lucron na ich investičnom zámere, budúcej rezidenčnej zóne Nesto v Petržalke, v tomto roku za 3,7 mil.€. Okrem štandardných realizácií inžinierskych sietí nás tam čaká výstavba 100m oporného múru. Tieto aktivity koordinuje Ľubomír Balážik.Pre Bratislavský samosprávny kraj v tomto roku realizujeme na troch úsekoch takzvané "studené recyklácie" za 2,8 mil.€. Tu je našim stavbyvedúcim Marek Vetrík.

Pavol Velický má na starosti zákazky na Záhorí. V meste Malacky realizuje cyklochodník na ulici Radlinského v hodnote 1,5mil.€ a ďalšie projekty v regióne. 
Ján Varhaník už niekoľko rokov zastrešuje práce pre developera Penta na obytnej zóne Bory na severozápade Bratislavy. tento rok tam do leta prestaviame asi 1,3mil.€.
Som rád, že sa v minulom roku podarilo posilniť náš tím aj o nového člena, je ním asistent stavbyvedúceho Vladimír Krížik

Veľmi sa osvedčil na mestských zákazkach pri Michalovi Pavlíkovi aj v Stelantise, kde má na starosti zákazku v hodnote 830tis.€ a má veľké predpoklady ďalej rásť. Som na všetkých týchto svojich kolegov pyšný.

Hovorí sa, že práca s ľuďmi je najťažšia. Čo vy na to?

Vážim si všetkých kolegov, robotníkov, strojníkov, ľudí v kanceláriách. Všetkých, ktorí sa zaslúžia o úspech a splnenie cieľov strediska. Každý z nich si zaslúži, aby som ich pozdravil, podal ruku. So stavbyvedúcimi sa snažím mať priateľské vzťahy, zaujímam sa o ich život, problémy, ktoré prežívajú. Ak môžem, snažím sa  výjsť v ústrety ich potrebám, lebo viem, že potom budú v práci "šliapať", ako sa patrí. Potom za mnou prídu, aj keď nastane nejaký problém. Hovoríme o tom otvorene.

Ako vyzerá váš bežný pracovný deň?

Bývame s manželkou a s našimi dvomi ratolesťami v obci neďaleko Rajca, takže vstávam okolo piatej. Do práce sa dostanem okolo pol ôsmej. Počas dňa sa zaujímam o prípravu stavieb, chcem mať prehľad, do akých sa chceme zapojiť, aby to bolo výhodné pre všetky strany. Musím dobre poznať aktuálnu ekonomickú bilanciu stavieb a vedieť aj o pripravovaných právnych záležitostiach. Vždy, keď je to možné, chcem byť v teréne. Cestu domov využívam na telefonáty, ktoré som cez deň nestihol.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...